CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag 8. mai 2008

Dagens tema-Reklame!

Dagens tema-reklame! De har seg sånn at vi er utsatt for reklame hver eneste dag. Når vi sitter på bussen, når vi kjøper mat, når vi surfer på nettet og når vi hører på radio eller ser på tv. Reklame er enkelt og greit, overalt. Dagens oppgave er å tolke to forskjellige reklamer


"Covet" By Sarah Jessica Parker.
Den første reklamen jeg valgte var en parfyme av Sarah Jessica Parker. Det er ingen ordspill, eller ord i det hele tatt i reklamen, kun et bildet. Fargene er klare og varme. Eetter min mening vil jeg tro at målgruppen er damer mellom 19 og 35 år.
Ved første øyekast fanges oppmerksonheten din av Sarah Jessica Parker.Det er brukt en lysere tone rundt henne, og dette gjør at man legger mer merke til personen. Øynene hennes er veldig markerte og mørke, og dette gjør at oppmerksomheten din fanges. Når det er sagt legger du i etterkant fort merke til parfymen. Den er stor, med en grønn klar farge som gjør at den skilller seg ut fra alle andre farger i bildet. Personlig synes jeg reklamen er fin. Man legger merke til den, men det eneste jeg synes er rart, med parfyme reklame generelt, er at man ikke har anelse av hva parfymen lukter, uansett hvor god reklamen er.
Du kan få en pekepinn på i hvilken kategori lukten tilhører, men vil likevel ikke vite hva parfymen lukter..

En annen reklame som fanget oppmerksomheten min var reklamen for zon. Jeg vil tro at målgruppen er for litt eldre mennesker. Denne går på tv, og jeg er sikker på at alle har fått med seg zon reklamen. Det er riktig nok en vanlig reklame for en salve som du kan smøre på steder du har smerte, men du legger likevel merke til den. Fordi, de som har laget denne reklamen har brukt en genial teknikk. "Hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle hele kroppen?" dette blir sagt i den mest unaturlige tonen du kan tenke deg, noe som gjør en irritert. Med andre ord, du vil huske den. Når det gjelder farger og slikt blir det brukt en hvit bakgrunn for å legge vekt på det som er i front, damen som smører seg inn, og denne zon tuben. Først får du øye på zon tuben, men etterhvert som denne damen starter å snakke er oppmerksomheten din hennes. Denne reklamen er så ekstremt irriterende at den er genial. Personlig synes jeg produsentene av denne reklamen har gjort en brilliant jobb, for ALLE vet hva Zon er!

0 kommentarer: